deverfwebshop.nl | Klantenservice & FAQ

Hulp nodig?

Je kan ons telefonisch bereiken op: (+32) 3 778 29 40, en dit op

Maandag: 09u-12u en 13u-17u30
Dinsdag: 09u-12u en 13u-17u30
Woensdag: 09u-12u
Donderdag: 09u-12u en 13u-17u30
Vrijdag: 09u-12u en 13u-17u30

Je kan je vragen en opmerkingen uiteraard ook per mail stellen via [email protected] of via het contactformulier hieronder. Wij zullen je bericht dan zo snel mogelijk beantwoorden.

Bedrijfsgegevens

Deverfwebshop
Dorpsstraat 36
9190 Stekene
België

+32 3 778 29 40

[email protected]

Neem contact op

* Verplichte velden

Veelgestelde vragen

1. Bestellen & betalen
1.1 Hoe plaats ik een bestelling?
  1. Maak een keuze uit ons uitgebreid aanbod en plaats de producten die je wenst aan te kopen in je winkelmandje. Vergeet daarbij niet de correcte hoeveelheid en, indien nodig, de juiste kleurcode in te vullen.

    Vind je een artikel niet terug op onze website of wens je bijkomende informatie over een product? Aarzel niet om ons te contacteren, wij helpen je graag verder!

  2. Log in met je persoonlijke account. Ben je een nieuwe klant? Welkom! Maak snel je account aan en je kunt overgaan tot bestellen.

    Je kunt natuurlijk ook zonder account bestellen, maar dan bewaren we je gegevens en de informatie over je bestelling niet voor je. Gegevens over je vorige bestelling kan je zo minder makkelijk terugvinden wanneer je in de toekomst opnieuw wilt bestellen.

  3. Bevestig je bestelling, kies je gewenste betaalmiddel en selecteer hoe je de bestelling wilt ontvangen. Bestellingen boven de € 50 versturen we gratis, bij bestellingen onder de € 50 brengen we € 7,50 in rekening. Je kunt er ook voor kiezen om ons een bezoekje te brengen en je bestelling bij ons te komen afhalen, wat uiteraard gratis is.
  4. Controleer tot slot nog even alle producten, de hoeveelheden, eventueel ingevulde kleurcode en je gegevens. Klopt alles? Dan kan je met een gerust hart je bestelling bevestigen. Nadat we je betaling hebben ontvangen, verpakken we je bestelling met de grootste zorg en starten we de verzendprocedure op zodat jij je pakketje zo snel mogelijk in huis hebt. 
1.2 Welke betaalmiddelen bieden jullie aan?
  • Betalen via overschrijving:
    Na het bevestigen van je bestelling ontvang je een overzicht van jouw bestelling en een uitnodiging tot overschrijving. Dat kan kan door het verschuldigde bedrag over te schrijven op rekeningnummer BE35 7360 1316 0237 met vermelding van het bestelnummer.
  • PayPal
  • Bancontact
  • iDEAL
1.3 Kan ik als bedrijf bestellen?

Dat kan zeker! Op onze website zijn alle prijzen inclusief BTW, maar wij zorgen ervoor dat jij de correcte factuur ontvangt. Vul gewoon tijdens het bestellen je BTW-nummer in bij je klantenprofiel en wij sturen je de correcte factuur.

2. Verzending & levering
2.1 Welke verzendmethoden bieden jullie aan?

We verzenden de meeste van onze bestellingen met bpost of PostNL. Grote bestellingen en bussen van 25 liter versturen we met GLS. Wanneer je je bestelling hebt geplaatst en wij je betaling hebben ontvangen, ontvang je een e-mail waarin wij de verzending van je bestelling bevestigen. Die e-mail bevat ook een trackingcode waarmee je je pakket altijd kunt volgen.

Je kunt er ook voor kiezen om je pakket bij ons in Stekene op te halen.

2.2 Hoeveel bedragen de verzendkosten?

België, Nederland & Luxemburg

  • Afhalen: Gratis
  • Bestellingen > € 50: Gratis
  • Bestellingen < € 50: € 7,50

Frankrijk & Duitsland

  • Bestellingen > € 150: Gratis
  • Bestellingen < € 150: € 12,50

 Overige landen

Neem contact met ons op voor een offerte op maat.

2.3 Kan ik mijn bestelling ophalen?

Dat kan zeker! Tijdens je bestelling kan je ‘Gratis afhalen’ als verzendmethode selecteren. Van zodra je producten klaar staan (en wij je betaling hebben ontvangen), krijg je van ons een mail. Je kan je bestelling vervolgens ophalen tijdens onze openingsuren: Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 9u tot 12u en van 14u tot 18u. Zaterdag van 9u tot 12u en 14u tot 17u. Op woensdag zijn wij gesloten, maar je kunt wel een afspraak maken om je bestelling op woensdagvoormiddag te komen halen. Ons adres: Dorpsstraat 36, 9190 Stekene.

2.4 Wat als ik niet thuis ben op het moment dat mijn pakket geleverd wordt?

Wordt je pakket in België geleverd door bpost?
Dan zal de postbode de bestelling terug meenemen een briefje achterlaten in je brievenbus. Met dat briefje kan je het pakket ophalen in het dichtstbijzijnde postpunt.

Je kunt ook zelf je leveringsvoorkeuren instellen zodat jij beslist wat er met je pakketje gebeurt wanneer je niet thuis bent op het moment van levering.

Wordt je pakket in België geleverd door PostNL?
Dan zal de chauffeur jouw bestelling proberen af te leveren bij de buren. Heb je dat liever niet? Dan kan je dat aangeven in het vak ‘opmerkingen’ bij het beëindigen van je bestelling.opermking

Na twee afleverpogingen aan huis kan je je pakket ophalen bij het dichtstbijzijnde pakketpunt. Via een briefje in de brievenbus of via de Track & Trace-code zal je zien in welk afhaalpunt je het pakket kunt ophalen. Je bestelling blijft 14 dagen in het afhaalpunt liggen. Indien je het pakket zeven dagen na de levering nog niet hebt opgehaald, zal je nog een herinneringsmail ontvangen.

wat er met je pakketje gebeurt wanneer je niet thuis bent op het moment van levering.

Wordt je pakket geleverd door GLS?
De chauffeur zal eerst proberen om het pakket bij de buren te leveren (met handtekening). Indien het pakket niet bij een buur kan worden afgeleverd, zal de chauffeur een bericht van aanbieding achterlaten en het pakket bij het dichtstbijzijnde depot afleveren.

Wordt je pakket geleverd in Nederland?
Dan wordt je pakket verstuurd met bpost en wordt het aan de grens overgenomen door DHL. Indien je niet thuis bent, zal de bezorger een kaartje in je brievenbus achterlaten met een bezorgcode. Via deze link kan je aangeven wat er vervolgens met je bezorging moet gebeuren.

wat er met je pakketje gebeurt wanneer je niet thuis bent op het moment van levering.

Heb je ervoor gekozen om de bestelling op te halen?
Dan krijg je van ons een mail met de afhaaldetails.

2.5 Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling ontvang?

Bestellingen binnen België en Nederland: 2 à 3 werkdagen*.
Bestellingen buiten België en Nederland: 3 à 7 werkdagen*.

*te rekenen vanaf de ontvangst van jouw betaling. Online betalingen ontvangen wij meteen. Betalingen via bankoverschrijving ontvangen wij binnen twee à drie werkdagen.

Bestellingen die tijdens het weekend of op Belgische feestdagen worden ontvangen, verwerken wij meteen op maandagochtend.

Sommige producten hebben een langere levertijd. Dat staat steeds aangegeven op de productpagina:

Wittinten RAL

Grote bestellingen en bussen van 25 liter versturen we met GLS. Zij houden je op de hoogte van de levertijd.

2.6 Waarom blijft de status van mijn levering op 'klaargemaakt door afzender' staan terwijl ik een mail gekregen heb dat de bestelling verzonden werd?

Van zodra je pakket bij ons wordt opgehaald om bij jou af te leveren, krijg je van ons een mail dat je bestelling onderweg is. De status van de Track & Trace-code verandert echter pas wanneer het pakje bij de ophaaldienst wordt ingescand. Dat gebeurt meestal in de late avond of ‘s nachts. Doordat er soms een aantal uren tijdsverschil op de bestelstatussen zit, is je pakje al bij ons vertrokken en wordt het pas ‘s nachts gesorteerd en ingescand.

2.7 Ik wil dit weekend schilderen. Wanneer moet ik zeker bestellen?

We leveren binnen de twee werkdagen: wanneer je voor 11 uur bestelt, sturen wij je bestelling de volgende dag op en worden ze de dag erna bij jou geleverd.

Het kan wel gebeuren dat wij een product uit ons magazijn moeten laten komen en dat je bestelling daardoor wat later geleverd wordt. Wij doen steeds onze uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Wanneer dat uitzonderlijk toch eens niet lukt, nemen we sowieso contact met je op.

Wil je voor je bestelt zeker zijn dat je bestelling op tijd geleverd zal worden? Neem dan even contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen.

2.8 Wat moet ik doen als mijn levering beschadigd is?

Wij hopen natuurlijk dat dit nooit gebeurt. Jammer genoeg kan het echter voorkomen dat een product tijdens het transport beschadigd geraakt is.

Breng ons binnen de 3 dagen na levering op de hoogte

Het eerste dat je moet doen is ons op de hoogte brengen. Dit doe je best via [email protected] Wij brengen dit dan meteen in orde.

3. Retourneren
3.1 Wat moet ik doen als mijn levering beschadigd is?

Natuurlijk hopen we dat dit nooit gebeurt, maar jammer genoeg kan het soms gebeuren dat een product tijdens het transport beschadigd raakt. Wanneer dat het geval is, breng je ons best zo snel mogelijk op de hoogte, zodat wij je meteen verder kunnen helpen.

3.2 Hoe kan ik een product retourneren?

Ben je niet tevreden of heb je te veel besteld? Neem eerst contact met ons op en vervolgens kan je het product binnen de veertien kalenderdagen ongeopend en in de originele verpakking retour sturen naar:
deverfwebshop
Dorpsstraat 36
9190 Stekene

Let wel op: verven die op kleur gemaakt zijn, nemen wij niet terug.

4. Schilderen & kleuren
4.1 Wat is een RAL-kleur?

RAL is kleurcoderingssysteem dat gebruikt wordt om de kleuren van verf te bepalen. Het systeem werd in 1927 ontwikkeld in Duitsland en wordt sindsdien als standaard gebruikt.

Er zijn 3 verschillende RAL-standaarden. Voor verven gebruiken we RAL-classic. Dit bestaat uit de aanduiding RAL + 4 cijfers.

Vb: RAL 3017 staat voor de kleur Bleekrood.

ralkleur

4.2 Hoe kies ik een verfkleur?

Heb je helemaal geen idee welke kleur je wilt?
Dan kan je een kleurenwaaier bestellen of huren. Wij staan ook altijd klaar om je te helpen  bij je keuze!

Heb je een kleur bij een verfmerk gevonden, maar wil je diezelfde kleur van een ander merk verf?
Je wilt bijvoorbeeld Sikkens Alphacryl Morpha bestellen, maar zag bij Sigma de NCS-kleur S 7010-R70B. Dan kan je in het veld ‘Kleurcode’ op de productpagina die kleurcode invoeren en zullen wij die kleur maken in het verfmerk dat je wenst.

opermking

Zie je het vak ‘kleurcode’ niet staan? Dan ben je waarschijnlijk naar de witte variant aan het kijken.
Is het je toch niet helemaal duidelijk? Neem dan even contact met ons op en wij helpen je graag verder.

4.3 Hoe bepaal ik de juiste kleur om te bestellen?

Er bestaan verschillende kleursystemen. De meest gekende zijn RAL-kleuren en NCS-kleuren. Verder hebben verschillende merken hun eigen kleurenwaaiers met eigen kleurcodes.

De meeste van onze verven bestaan in twee varianten: wit en kleur. Om de gewenste kleur te bestellen, kies je uiteraard voor de kleurvariant. Daar kan je bij ‘kleurcode’ de gewenste code ingeven.

4.4 Hoeveel verf heb ik nodig?

Voor muurverf reken je op een rendement van 8 à 10 m² per liter verf per laag.

Voor lakverven reken je op een rendement van 12 à 15 m² per liter verf per laag.

4.5 Hoe lang moet ik wachten om mijn nieuwbouw te schilderen?

Over het algemeen wordt aangeraden het eerste jaar niet te schilderen. Alles moet zeker goed uitgedroogd zijn.

Pleisterwerk is na een 4-tal maanden meestal genoeg uitgedroogd. 

Wil je zeker weten of alles droog genoeg is? Dan kan je deze test doen:

Als je een stukje plastic tegen de muur kleeft, de randen goed afplakt, kan je zien of er nog vocht in de muren zit. Indien er na een tijdje condens tegen het stukje plastic slaat, zijn de muren nog vochtig.